Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Wanita Paling Tidak Suka..

Wanita paling tak suka lelaki...

1. Guna ayat perintah
Part tk yg selalu menyebabkan wanita melawan bila dimintak plh sesuatu oleh lelaki..ayat yg digunakan slalunya : " Ambik air lok".."Bukak pintu tk".."Kemas rmh tk"...apala salahnya tambah perkataan "TOLONG" kt dpn ayat2 ya..sejok kit ati bila disuroh...sbb bla org mintak...nyaman gk bunyi..win-win bah..
2.Beguro dgn kasar
Pempuan tetap pempuan..walaupun mula2 ok jk diguro kasar..lmk2 xjuak thn..apatah lagik beguro y humor bkaitan dgn seks jk..xda topik lain ka nk diguro?..bila ompuan molah muka xsuka...org laki pn mdh.."guro ckit pn xblh..nya bguro blh".....halooooo...kau ya lelaki..guro ko ngn pempuan xsama...
3.Cepat nk meradang
Part tk y paling hampas kelapa...perempuan brk pendapat ckit..alu nk meradang..alu nk ninggi suara..alu nk mengkritik..alu nk mengutuk..alu nk mengungkit..bgs xpyh ckp kn?...bgs kongsi pendapat dgn sama pempuan...
4.Sik sensitif
Bila kita org pempuan dtg meluah perasaan ttg sesutu problem...apa y nk diluah ya xdidengar dgn empati...alu nk mdh kita apa y ptt dipolah...pasya brik huraian2 yg kita xmintak pun...bkn ngurang mslh...bgs kita meluah ngn cr lain..or dudok diam berpkir dgn tenang...sbb bla kita mdh kita xmk pendapat...nya akn nyk blt.."apalh guna mdh ngn nya?"
5.Mulut sesumpah
Tk spesies lelaki keturunan sesumpah...para wanita...siapa yg rela disumpah?bgtau saya..berapa lamakah kita dpt menghormati org yg mulutnya suka menyebut perkataan y xelok?...tetapi..aku terjumpa kisah Nabi Muhammad s.a.w ni yg harus kita jadikan contoh...

ABU Hurairah dan Said Al-Magburi meriwayatkan:
Ada seseorang lelaki memarahi Saidina Abu Bakar. Ketika itu Rasulullah duduk di sebelahnya. Nabi diam saja, begitu juga Abu Bakar.
Selepas orang itu selesai memaki hamun dengan mengeluarkan kata-kata kesat, Abu Bakar membalas makian itu, tetapi Rasulullah bangun dan beredar dari situ.
Abu Bakar hairan dan terus mengekori Nabi Muhammad sambil berkata:
"Ya Rasulullah, dia memaki saya dan engkau pula diam. Ketika saya menjawab maki hamun itu, tiba-tiba engkau bangun lalu pergi."
Rasulullah lantas menjawab:
"Sesungguhnya malaikat mengembalikan semua makian orang itu kepadanya ketika engkau diam, tetapi ketika engkau membalas makian itu, maka malaikat pergi dan syaitan pula masuk dan saya tidak suka duduk bersama syaitan."

Jadi...mun jumpa lelaki yang no 5 tk...beruntunglah kita mun kita diam sbb malaikat dh balas cash terus...Marilah kita para wanita berusaha sama-sama diam... (,")/ jika jumpa lelaki sebegini. Hmmm..tp jgn hepi glak...next post aku nk share apa y lelaki xsuka ttg kaum kita tk...







2 org suka aku:

  1. Anonymous said...
     

    No 1 ok.no 2 ok..no 3 xok...no 4 ok..no 5..no komen..

  2. Aku Ibu Biasa said...
     

    No 3 mungkin sesuai juak ngn ompuan kali..both gender..

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent