Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Memang Tak LOgik!!!

"Masalahnya..alamat yang perempuan tk di xxxx and tempat nikah pn di xxxxx...TAPI..pengesahan BUJANGnya adalah dari majikannya di Kuching..."

ST****!!!!...apa kene laaaa dgn manusia sekarang ni?...terlalu lurus bendul yg amat sgt....KATA-KATA USTAZ ITU TIDAK ADA LOGIKA!!!.... huh...!

Nape aku marah?...ok..let me story ckit..hari ini aku teruskan misi mencari tok kadi...so aku pegilaaaa ke Majlis Islam satu tpt ni.....skrg ni..bknnya masalah TOK KADI...masalah lain pulak ustaz tu timbulkan...ade ke ptt die pertikaikan PENGESAHAN BUJANG aku BUKAN DARI TEMPAT ALAMAT TEMPAT TINGGAL seperti dlm borang?....xbole dari majikan aku sendiri SEBAB ALAMAT MAJIKAN AKU DI KUCHING and TEMPAT MENIKAH DI BAHAGIAN LAIN!!..

Tak ke Bo*** namanya itew?..siap tanye aku plak tu nama pendaftar di Majlis Islam Kuching yg approvekan borang-borang aku sblm dtg ke situ.....cisss!!!!!!!....Dah aku keje kt area Kuching and tinggal menyewa di Kuching....mestilaaa aku mintak pengesahan dr orang yang kenal aku...betol tak?....xkan laaa aku nk mtk pengesahan dr ketua kaum/ketua kampung/tuai rumah yg aku xkenal n derang xknal aku....Xcukup lagi keee surat pengesahan yg siap dgn letter head majikan aku?...Marahnyeeeeeeeeeeee aku hari ni...

Mungkin nxt time kite pakai sms je bc nikah...register no je...since skrg sume dh hujung jari


Kesudahannya...aku terpaksa dtg lagi utk kali ketiga utk amik Borang 3 setelah borang guna kadi sendiri diluluskan oleh bos derang....Yang ni pn aku rs pelik....nape mesti tgu 3 hari klu sume bende yg dimintak dh lengkap....jawapan yg diberikan mmg mengurangkan fadhilat puasa aku pd hari ini....

"Borang tk bkn kmk yg approve..tunggu bos kmk dalam ya sign...dlm 3 hari bole amik.."


Ya ALLAH....panjangnyeeee signature bos derang smpi perlu 3 hari br siap?...nk kata bos die xde...die ckp ade...nk kata org ramai kt kaunter...hanya aku...bpk aku...my boo...and sorang makcik dgn anaknya yg juz mtk surat cerai....cehhh...xde profesionalisme langsung!..salahkeee ketuk bilik bos korang tu and sign kjap?....huhh.....marahnyeeee.....

Hmmm....so...hari ni...MISI MENCARI TOK KADI....GAGAL LAGI.......

0 org suka aku:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent