Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Kalau akses internet tiada..semuanya tiada....

Fuhhhh..setelah 2 hari berturut2 aku mengCIDOSkan diri ini...ahernya AKU WANITA BIASA kembali...sooo penat tauu..walaupu tidak memerlukan kudrat fizikal...ttp aku memerlukan kudrat mental utk mengharungi laman web CIDOS itu selama 2 hari..oohh..lupa nk bgtau...CIDOS ni nama penuh y bapaknya bagi ialah Curriculum Information Document Online System....lalu aku pn dikursuskan utk menggunakan online sistem ini supaya bole ajar org lain pulak....CIDOS ni fungsinya utk memudahkan student & lec berinteraksi guna online system tanpa mengira masa dn tempat..asalkan ada keperluan...dgn syarat..mesti ada akses ke internet..kalau xde..mmg xbole jalaaannn...ohh..lupa nk bgtau...gmbr tu...cth paparan CIDOS aku....xsiap pon lg..hehe..

Oklaaa...nak dipendekkan cerita..pada pendapat aku...CIDOS ni ada pros & cons...

PROS:
1. Senang nk bagi quiz/assignment/test dgn student pd satu2 ms y ditetapkan..
2. Senang nk semak sbb bole semak online trus n markah pun kuar siap2 dgn analisis skali...xpyh nk pening calculate BLOOM
3.Paparan yg lebih menarik & xmembosankan compare dgn dudok kt kelas..
4.Jimat penggunaan kertas sbb bole simpan sume dlm CIDOS.
5.Byk aplikasi yg bole dibuat dlm CIDOS cthnya survey online(utk y tgh wat research,ni useful!)

well, itu je stakat ni y aku bole pkir pros ttg CIDOS ni...utk cons die plak..

CONS:
1. Setiap org WAJIB ada akses ke internet(part ni y sshnya..phm2 je laa)
2.Kalau dpt akses internet pn, kemungkinan system down adalah 50-50(xbole anggap server sentiasa ok tau)
3.Pensyarah yg agak di ambang sore mungkin mghadapi masalah utk bermain dgn CIDOS no sbb klu nk buat interface cantik, kene tau copy paste HTML code..and klu xnk buat interface cntik pn, step utk upload n buat certain apps agak pjg n mengelirukan bg y xbiasa.
4.Kadang2 CIDOS ni beri error y kurang masuk akal (biasala klu software n hardware)..

sample paparan kuiz---->

Hmmm...aku dh abis idea utk cons si CIDOS ni...mayb sbb aku dh familiar dgn CIDOS....and aku pasti akan gunakan CIDOS ni terutamanya dlm buat borang keberkesanan latihan..hehe..snang...xpyh kira satu2...CIDOS ni bole tlg wat analisis skali...heheh...
Jam dh lbh pukol sepulok nmpknya...aku nk bgoleng dh ni...plus...nk koling2 my boo yg jauh di mata dkat di hati itew...mesti tgh lenguh badan ntam g joging tek...urat kaki aku ni pn terasa sakit kesan senamrobik y begitu extravaganz ptg tek...heheheh...oklah...going 2 stop rite now...daaaaa....

0 org suka aku:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent