Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Penjahat Kinek Tk Xda Tapok2 Agik!!

Warning: This entri adalah dlm bahasa ibunda aku. Read at your own interpretation...

Pagi tk tek aku tba2 nk nenga radio Hot.fm...slalunya aku nenga Era....pasya aku tuka angin gk blt ke Hot....ada cgek story y soh aku alu slow mbak keta wpun jam dh dkat nk kol 8....huhh..mungkin tak org ada dgr juak pg tek..ttg 2 org nemiak kenak kidnap skali dgn keta Honda Accord bapaknya...huh?...mesti byk kutukan dr urang bla nenga nk cmtuk...mesti urang nganok parent kdak tk nk?

"Ne mak bapak nya xpande ngintu anak...sapa nyuroh nandah anak tdo lm keta..dhla keta xdkunci..enjin gk idup..!"

Well..pg tek..Fafau & FBI tpon ngn bapak nemiak duak org tk tek...nk tauk cta sebenar since byk juak la urang nganok sbb plengos glak ngn mbiak...rupa2nya bpk nemiak duak org tk tek...berpangkat Mejar...keja kt negeri lain n blt bcuti ngagak dak anak bini...anak nya duak2 mpuan...sorg umo 17thn...sorg 6 thn...nk dijadikan cerita..cdak tk tek nk pegi sumwhere (aku xingat)...anaknya duak org ya tdo d blakang..bininya ada seblah...then, singgah ke kdei nk amik gmbr y dihantar utk dicuci b4 ya.....mula2.. si Mejar tk tek parking ng bna2 dkt kt dpn kdei gmbr ya....sbb ya nya xmatikan enjin...since TERLALU dkat and anak2 nya gk nyaman tdo...pas nya parking...na pun kuar....pasya bininya pn ikut kua juak...xsmpt gk nya duak kali tangga...nya nangga ketanya dh di reverse urang and dlm ketanya ada 3 org lelaki....then trus pecut ketanya mbak lari..serta ngn 2 org anaknya....

Dh nama askar tk ng xcepat panik...nya keluarkan duak2 hpnya...cgek nya dail 999 n pass kt tokey kdei gmbr soh tpn polis..cgek nya tpn no IPD kuala kangsar mun xslh aku...(sbb cdak area ya)....then..pasya nya trus send msg ngn suma org dlm phonebooknya pasal anaknya knk culik tek...keta polis pn datang segera juak.......then.....part seterusnya y blaku aku xtauk..sbb time tk aku dh smpi opis n punch in kol 7.55am...aku ada kelas kol 8 koh...huhuh...
tuklah duak beradik tek..tgh2 ya mak cdak.

And tonite aku pn google up carik kesudahan cta cdak tk tek....ahernya anak2 nya selamat....tp penjahat2 ya xdpt ditangkap....dlm jahat2 penjahat ya...ada ckit juak baitnya....ditinggalnya cdak duak beradik tk tek kt cgek tpt..kira2 20km dr tpt keta ya dihijack...sempat gk penjahat ya brik RM10, torchlight & kunci rumah ngn cdak duak beradik tk tek....

Yalah si kakak ya mdh...nya smpt nenga penjahat sorg ya madah:

"Kesian..jgn tinggalkan cdak jaoh glk.."

Huhh...nasib baitla dak penjahat ya bait 'ckit'.....keta Accord si Mejar tk tek pn dh ditemu juak kt Rantau Panjang Kelantan...jaoh juak ya....huhu..kali cdak nk pegi Kelantan kali...xda duit...yalah minjam keta mahal juak...hmmmm....

Aku pande pilu indah pg tek time driving nenga si Mejar ya bercrita...aku gk rs cemas n nebes nenga nk cmya...Soooo...pengajarannya....jangan tinggalkan keta yg masih hidup cmya jk wpun ada urang di dalam...mun nk kuar...kunci bna2 keta bh....ingat ckit ehhh...hmmmm.....penjahat kinek tk ng daring...xda mlh jaik tapok2 gk kinek tk...ng terang2 dpn mata....dunia...ohh..dunia....

2 org suka aku:

  1. Anonymous said...
     

    penjahat tetap penjahat!

  2. Aku Wanita Biasa said...
     

    Yalh koh....sunggoh jahat penjahat itew...

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent