Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

: Sebab Mengapa Berat Tidak Turun :

Menu Malam

Fish Lip soup
Shark fin soup
Steam fish
Chicken with chilli
Fried Rice
Midin Vegetable
Smoke duck
Dessert

Gilaaaaaaa....habislaaaa rancangan diet aku kalau tiap2 malam menu mcm mlm ni tadi.....juz came back from the hotel to have a small famili gathering dinner dgn kwn bpk aku yg lama dh xjumpa...well, since they're chinese famili...so dinner aku mlm ini mmg sume Chinese food xcept for sayur Midin (sarawak local delicacies) since Uncle Wong (bkn wonf fei hong okey!) br sampi dr Taiwan....he's a Malaysian whose working there for almost his whole life...but..as he said......every August...he'll return 2 Malaysia....since its his birthday is on the National day.....and he's proud of that....
So sepanjang dinner..mmglaaa org tua aku asyik2 borak pasal Taiwan...borink nyee...dhla aku rs sungguhlaaa penat blk keja dgn rushing n jem...dlm keta sejam setengah...smpi rmh trus bkemas and bedebusshhhh ke hotel before 7pm....nasib baik makanannya sodap2 belaka......nmpk ckit...tp cukup sedap smpi rosak diet aku....huhuhuh.....


Ini shark fin soup

Ini fresh orange juice...blakang tu y pakai spec, Uncle Wong..

Ini ikan dan ayam yg telah dibaham kami sekeluarga..

Semangkuk nasi cukup syarat

Dessert yg aku xtau pon apa bendanya nii...belasah jee..sdap jugak..

Ini itik yg di smokey eyeskan.....hehe

Dan itu my boo yg tengah kusyuk menghirup shark fin......sedap kn yang?

Dan sekarang aku baru smpi ke sarang..sempat jugak nk bg repot..hehe..tp siyesly aku mmg ngantok n penat glerr ni...ohhhh..lupa nk bgtau nama hotel ni....Ni Hotel Grand Margarita (Holiday Inn lama)....mknn kt Meisan Restaurant die tu mmg sodapppp..tapiiiiiiiiiiiiiii....service is quite su***........die punye waiter tu...ntah budak2 mana diorang amik...org y baru cedok laok dlm pinggan...die dh amik pinggan tu dgn isi pinggan skali....kononnya nk tuka pinggan...aku pn blurr...tp muka diorang selamba...iye pn nk tuka pinggan..tggula kite org habiskn makanan dulu....apa punya blurr laaa waiter kt situ...tuang sup dlm mangkuk pn habis melimpah...yg dh terjuih keluar mangkuk, die bole letak dlm mangkuk tu semula hidang dgn kiteorg....issshhhhhhhh..part tu je y aku rs cm spoil...huh...nk buat mcm mana kn?...mmg xde benda y btol2 perfect kt dunia ni..hmmm...
Oklaaa...seperti biasa....aku si Wanita Biasa adalah the sleeping beauty....sekarang masuklah watu tdo bagi kwsn Kuching dan kawasan2 sewaktu dengannya.....(cm bunyi nk nukuk bedok..mentang2 xlmk gk posa...)

0 org suka aku:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent