Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Bumi yang mana tidak ditimpa hujan?

Hmmm...sungguh susah nk hapdet blog skg ni..tp aku gagah n gigihkn jugak utk menaip dr papan kekunci ni....b4 ni aku janji nk upload pic majlis bersanding kn?..but.....

Soooooooooo soooriiiiiiiiiii....aku xlarat nk tunggu process uploading yg agak lama....lgpun..rs segan gak cm promo diri sdiri..hehe..klu aku ada ruang dn kesempatan yg mengizinkan...aku upload satu dua gmbr ekk...skg ni aku nk story2 dulu life as a wife now....
hari ni 23hb Ogos.....esok GENAPlah sebulan aku bergelar bini org ....huhuh...

"Alaaaa.....ni mesti dlm mode huney mun.."

Mesti korg cakap cmtu kn?....well...ada benar...ada jugak x...aku xpasti mana satu yg dikatakan mode huney mun...sbb aku xbrani nk 'terbang' terlalu tinggi sgt dan 'asyik' dgn kebahagiaan yg baru aku rs...kdg2 bila terlalu tinggi menongkat langit...kita lebih terasa sakitnya bila jatuh....salahkah aku berfikiran begini?

Well....bagi aku...kita kena realistik...mana mungkin satu2 perkara itu sentiasa senang&aman....ada masanya akan diuji kesabaran dan kesenangan yg sedia ada....bukan hanya dalam perhubungan...tp dalam kehidupan org yg bernama manusia....betul x?...kadang2 manusia terlalu asyik terasa bahagia hingga terlupa nikmat itu hanya pinjaman sementara oleh yg Esa...

Huhuh...sentimental pulak hari ni....iyelah....life skrg ni mmg lain...dulu lama membujang....suma benda aku nk buat...aku buat jee...xnk mkn...nk mkn...xnk kua...nk kua......sume tpulang ngn aku...skg xleh lg dh....(mesti korang2 yg dh lama membujang takut nk kawen bla bc statement aku ni kn?)....heheh....well..i dun blame u..sbb aku dulu pon cmtuh...tp...lps aku pkir byk kali..the pros n cons....aku ahernya decided utk jump ke alam perkahwinan.....bak kata ustaz yg bagi ceramah time aku kursus kawen dulu.....

"Kita mmg dh tau...org yg berkahwin xsemestinya akan trus gembira sentiasa...kita mmg sudah tau..sbb terlalu byk kes2 rumahtangga yg dilaporkn media yg mbuatkan org lain gerun nk kawen...tetapi...apa yg ajaibnya...sebanyak2 org yg bercerai...lebih byk jugak yg memohon utk berkahwin...KENAPA?...sebab mereka mencari BAHAGIA....cuma kadang2 manusia lupa yg kebahagian itu perlu sentiasa ada USAHA untuk KEKAL BAHAGIA....kadang2 pasangan terlupa yg bahagia xkn dtg begitu sahaja tanpa usaha kedua-dua pihak...hingga pd satu saat..mula terasa bosan...mula beralih arah...dn ahernya berakhir dgn penceraian....tidak kira berapa kali proses mencari bahagia ini berlaku (kahwin)...jika tiada USAHA untuk KEKALkn kebahagiaan.....tetap xkn bahagia....kawenlah 100x pun....jika x BERUSAHA kekalkn KEBAHAGIAAN....mmg tiada apa yg akan kita dpt kecuali sesal..luka..benci...dan perpisahan...."

Fuhhhh...power x ayat2 kt atas tu...tp bg aku..mmg btullah...pantai mana y xdilambung ombak?...bumi mana yg xditimpa hujan?....sekering2 tanah gersang...adakalanya hujan jugak...btul x?...

oklh....aku stop cni dulu...saje je nk menyemak di blog sdiri utk renungan teman2ku yg masih membujang di luar sana....fikir-fikirknlah....dn renung-renungknlah........aku faham perasaan korg2 yg dh lama membujang...

1 org suka aku:

  1. Anonymous said...
     

    mmg rasa takut mok kawen, n syg mok tinggalkn zaman single tok.tp bak kata ustz kursus kawen, berkahwinlah kerana Allah, insyallah kita akn redha dgn semua tugas/tggngjwb lepas kawen n jdkn perkhwinan sbg jln menuju ke syurga..

    khay, mun rajin upload gambar k.. sik saba mok nangga =)

    -Yana

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent