Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Regatta JONG..

 Salaaaammmm SABTU......fuhhhh....mata aku sungguhlaaaa mengantok...semalam pegi dinner budak semester aher kt Rajah Court....pastuh trus balik umah mentua kt Bau...aku mmg ngantok glerrrr......skrg pn xabis lg ngantok......Hari ni aku juz blk dr Bau....yang tak tau kt mana Bau di Sarawak ni....bukak balik buku Geografi lama...form 3...cari lokasi tempat melombong emas dahulu kala.......alaaaa....area Serikin tuuu....
Sebut pasal lombong emas....aku semoat singgah ke tasik BIRU bekas tpt melombong emas dulu2.....skrg ni dh jd tasik mati yg kalernya BIRU...sbb byk sgy chemical yg org2 dulu guna utk crk EMAS....bila emas dh abis...tinggallla kawah yg BESARRR...so diorang trus isi air jadilaaa tasik..
Ohhh...lupa plak nk bgtau tujuan aku ke Tasik Biru.....saja2 nk jalan tgk REGATTA JONG....apa JONG?...welll...JONG ni replika perahu kecil yg boleh dikemudikan atas air....diorang berlumba JONG nii laaa....mcm org lumba perahu...bezanya xde org atas perahu...juz kapal2 kcik jln sdirik atas air....
Jom tgk2 apa yg aku smpt snap utk tatapan korang....
Banner Regatta Jong...

Inilaaa rupa Tasik Biru...(xnmpk sgt birunya time nih)


Ohh..itu aku dgn JONG terchantekk...

Jong yang bernama SERI SANTUBONG..cantik kan?

Selain bertanding Jong...ade pertandingan menyumpit...fuhh..fuhh..


Oklaah...tu je yg aku dpt share dgn korang...my hubby dh tercegat dpn pintu menunggu aku berkemas....aku nk temankan die main bola mlm nih...huhuh....daaaaaaaaaaaa....

0 org suka aku:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent