Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

::Sepetang di Klinik Ibu & Anak::

Baru dpt hapdet hr ni...hmmm...dlm entri kali ni aku nk share pengalaman aku g klinik ibu dan anak first time....ish..ish..ish...xsangka aku g klinik tu skg ni...pas penat bertanya org kiri kanan cmne nk register ngn klinik kerajaan..so aku pn menggagahkan diri pegi ke klinik Gita on Monday..sbb hanya hr Isnin n Selasa diperuntukkan utk org mengandung...sapa2 yg tinggal kt kuching ni taulaa kt mana Gita ni...klu xtau...Google map la beb...

Klu kt tpt asal aku...hanya ada satu je klinik ibu anak...mmg kt hospital tu sdiri...tp kt Kuching ni kene register ikut alamat kite tinggal...yelaa...aku asal dok daerah kecil je..manelaa tau...n nak dijadikan cerita-ceriti...pukol 1 tghari aku dh siap2 pegi trn klinik sbb geng2 ibu kt opis aku pesan biar trn awal supaya leh dpt no awal..register awal...dan sume yg awallh...Time aku smpi kt klinik tu..dh ade 2-3 org dh dudok menunggu kt tangga klinik tu...aisehhh....ade lg yg dasyat dr aku...klinik bukak pukol 2...jam br pukol 1...huhuh..

Pukol 1stgh...pintu klinik pn bukak n org pn berlumba2 nk masok...aku xsmpi ati plak nk 'bgasak' dgn ibu2 yg tgh memboyot...tp derang ni bole thn rupanya dlm 'pertandingan aku sampai dulu'.....aku tgk derang sume berebut2 letak kad pink dlm bakul...adushhhh...klu cmni..mmg xde harapanlaaa aku nk awal...sbb aku xde kad tu lg....nk tanyee nurse tp nurse xmuncol lg..bla dkat2  nk kol 2 br nurse tu muncol kt kaunter n bg no ikut tururtan dlm bakul tu td...aku dgn segan silu pn tanye kt nurse...cmne aku nk bukak kad n plu ke aku amik no?...Nurse tu pn mtk IC aku...Nak dijadikan cerita...aku br terperasan purse tertinggal kt opis!...adussshhhh...nurse tu pn dgn muka xpuas ati sindir aku..."Apalah dokumen yg ktk mbak ctuk?"....aku dgn senyuman kerang busuk pn menjawab..."Sijil nikah bole?"...hehehe...nasib baik nurse tu terima sbb kebetulan aku dh letak siap2 salinan sijil nikah n salinan IC aku n hubby dlm beg....fuhhh...and satu lg...aku dh siap2 bwk air kencing dr rmh....

Ahernya aku dpt no giliran 72.....fuhh...br pukol 2.....

tik..tok..tik..tok..tik..tok..tik..tok....aku pn menunggu...dan terus menunggu...

"Dayang......"

Hah..nama aku dh dipanggil.....aku pn g ke kaunter...hmmm..rupa2nya blum lg masuk dlm...brk nk amik details....huhahuhahaaa.....jam pn pukol 3......then brlaa aku masuk ke dlm...check air kencing...amik berat..ukur tinggi...amik tekanan darah....cek bunyi heartbeat baby...thennnnnnn....huaaaa...kene amik darah.....xsukeee......sakit tau...skg ni pn lengan aku masih hijau lebam pas amik darah...
Then buat test HIV..hemoglobin n ntah ape yg satu lg aku xingat....

Sakit aihhhhh..

Last kali...barulaaa scan si kecik dlm perut.....ikut tarikh period n scan...umo baby aku xsama...tp derang gune scan tu tentukan umo baby....n hari isnin tu..umo baby aku 7 minggu 6 hari...so skrg ni pd hr ini...umo baby aku dh...2 bulan 2 hari..hehehe....

Lebih kurg mcmnilaa bentuk baby yg baru berumo 7 minggu lbh..gambar ni hiasan je tau..
Jam dh pukol 3.45pm...urusan aku pn selesai......n blk punch in ofis kol 4..n punch out kol 5...huh...penat kn?...sehari yg memenatkan....tuuu laa pengalaman first aku kt klinik ibu n anak...so pasni...Moral of the story..klu korg first time register kt klinik kerajaan and sudah disahkan pregnant....make sure bawak:

1. Air kencing (letak dlm botol kecikk)
2. Salinan sijil nikah (sbb yg ni die akan kepilkan dlm kad pink ibu)
3. Salinan IC sendiri n hubby (xpyh certified2)
4. Purse yg mengandungi pengenalan diri yg ori..(jgn jd cm aku...kene perli..hehehehe)


1 org suka aku:

  1. Unknown said...
     

    register kad bby dapat bila2 masa. atau dia ada hari utk buat register?

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent