Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

I'm back as a MOTHER!

Alhamdulillah....aku ahernya berjaya mencari masa untuk mbersihkan sawang2 kt blog aku...mujor belum mencecah setahun....well para pembaca yg setia....aku dah jadi mak orang oiiiiiiiiiiiii....anak aku pn dh nk masok 7 bln....and wat i'm proud of is...i still breastfeed her....yup...i'm one of that stubborn mummy who wants to bf her child.....xsalahkan?....hehe.....

So...sakit x beranak?....hahhhh...?!!soalan maut tuuuuuu....sapa yg kata xsakit mmg aku salute.....b4 beranak aku mmg dh dok interview kengkawan yg dh beranak tmasokla my mum...tye sakit ke x...jwpn sume sama seperti skema.....dan bila aku dh xperience sdirik...jawapannya mmg seperti skema...................................SAKIITTTTTTTTTTTTTT  tauk x?....hehe..tp aku xjerak(xserik) pn nk beranak....dh tgk muka anak yg comey itu...aishhh..sejok ati.....rs nk pregnant lagi...wpun sakit xhilang smpi skrg...hahaha.....aku xnk la xplen all d details ms aku beranak...cukup aku bgtau yg aku beranak through caaesarian....sakit?....ms kuarkn baby mmg xsakit....tp,lepas bius hilang...amik kau!...sakit....nurse tpaksa bg aku pil utk tido supaya aku mengerang kesakitan sbb dos pain killer dh terlebih............
Tapi...bila dh tgh mlm nurse kejutkn aku soh bgn sbb lps bedah mesti BANGUN DARI KATIL ....mak aiii...aku paham..aku paham nape derang soh bgn...CUMA YANG AKU XPUAS HATI..nurse langsung xnk bantu aku utk bgn bila aku mtk tlg pegang..korg tau apa die jwb?

Nurse yg rs best: "Kmk xblh nolong ktk sbb takut ktk sakit..Ktk mesti angkat sdirik"
                        (I cant help u as u may get hurt. U need to get up ur own)

Ada ka mcm ya?...bkn aku soh ko tlg pikul aku pn...tlg tolak ckit belakang supaya aku xguna sgt muscle bhgn perut tu je...Nasib baik aku masih ingat lg ko pn carik makan...klu ikut hati...nk je aku pura2 tjelepok pengsan n komplen dgn org atasan yg ko xmk nlg aku....hahhh..padan muka...

Aishhh...alu ngerepak....dhlaa..malas aku nk ingat balik saat2 yg menyakitkn hati...yg penting..anak aku sehat n membesar dgn baik.....and Alhamdulillah aku bjaya menyusukan anak aku...hoyehhhhhhh.....

Orait...cukup setakat ni dulu....anak aku dh bgn dh...gmbr si kcik nnti2 aku share ekk...sbb si kcik dh bising ni....c u when i c u again...lak aku nk crita pasal breastfeeding.....share how i manage 2 do it though aku adalah wanita biasa yang bekerja........

0 org suka aku:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent