Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Senang Sebut,Susah Polah

Senang disebut tp susah dipolah.....isshhhh...mcm teka teki indah...tapi apa benda yg senang sebut tapi susah gilak2 nk dipolah?.....mesti byk jwpn dlm palak tak org nk?..walau apa pun jawapan tak org...aku ada jwpn aku sendirik....Benda yg senang disebut tapi susah gilak2 dipolah adalah..............................................


.


.


.


.


.


.


-SABAR-





bena x?orang slalu nasihat kita suroh sabar..sabar...sabar...lps ya kita pn nasihatkn org..sabar..sabar..sabar....berkali2 tuuuuuuu...tp..hasilnya?...hehehe..lu pikirla sendiri...mmg SANGAT2 SUSAH nk dipolah..betol sik?it takes more than a mountain weight...and more than an ocean to be a patient man/woman..
Kenapa aku kata susah?sbb kita punya background hidup sgt2 berbeza...mungkin cara korg mkn..xsama dgn cr aku mkn...mungkin cr korg blanja duit xsama dgn cr aku blanja duit...aku kata baju ni cantik..korg kata tak cantik..aku kata mkn kt sia nyaman..korg ckp kt sitok nyaman...korg ckp aku bodoh..aku ckp korg bodoh blt..CMNE NAK SABAR TOK???!!...masing2 ada buah fikiran msg2..msg2 ada akal n sifat mempertahankan dirik bla di anok org..So...betol sik pa ku padah?..NANG SUSAH JADI ORG PENYABAR....
Sungguhla senang kita nk jumpa org yg cepat melatah...compare dgn org yg alu nk beramok bila diguluk/diteguk ckit.(akula y termasok lm spesies tk)...jadi aku sgt2 RESPECT,RILEKS, RESPONS dgn makhluk Allah yg sgt2 penyabar...
Adakah sikap penyabar lahir dari keturunan?...Atau lahir dari keadaan sekeliling?...Adakah sekeliling aku dikelilingi oleh org yg xsabar?....xjuak...mak aku manusia yg paling penyabar y pnh aku jumpa sbb sgt2 sabar dgn bpk aku..atau sifat xsabar tk lahir dari perasaan xpuas hati nangga org y terlalu sabar dijaik oleh org lain?...Sbb slalunya kita akan guna ayat sebegini..

"Mun aku la dipolah cmya...nang ku tetak palaknya!".....


Hah!!..adakah itu puncanya?...adakah kerana aku dn org2 lain y kurang penyabar itew menjadi BARAN krn dendam melihat orang lain diperlakukan begitu rendah skali?...Sedangkan belum tentu situasi yg berlaku adalah sama...mungkin ayat shj y sama...tp kita pn trus amik parang nk beramok...(aku xdala ganaz cmtk glk)......


-Mungkin kita akan kecewa cmtk bla sik SABAR-

Kenapa aku menaip persoalan SABAR ini dr papan kekunci aku ni?(yeee...alu btuka bahasa Melayu standard indah)...sbb aku tgh mencari resolusi diri..mencari sebab kenapa aku bkn org yg sabar...kdg2 bla btanya org lain..org akan tlg menyimbah minyak dlm api...jd..bila menaip...kepalaku lbh rasional...aku tidak sukakan sesuatu yg RETORIK..aku mahu sesuatu yg blh manusia lakukan...ohhh...bagaimana mahu jd org yg sabar?....aku sungguh fenin...(lps tk mesti org nasihatkn aku soh bsabar..hehe)....





2 org suka aku:

  1. Felicia F. Ramzi said...
     

    sabar...

  2. OrdinaryLady said...
     

    yah...nk bna kata aku....mesti urang nyuroh ku sabar...

Post a Comment