Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Perfect partner untuk aku?

"Eii..ompuan ya kacak ada jk..tp urang laki ya xkacak alu..ng xngenak laaaa.."
"Eii, the lady is a beauty...but the guy is terribly not hensem...rili dun match laaa..."

Hmmmm....mcm pnh dgr kn dialog kt atas?...tp di mana ya?...aku hrp translation y aku berikan tu edible utk dipahami..hehehe...well...dialog kt atas tu mmg merupakan dialog y plg glemer apabila berckp ttg satu2 pasangan....kdg2..kita hairan bagaimana si polan..bole berchenta dgn si fulan.....sedangkan si polan tu...tgk kaler kulit jee dh xmatching..blom lg tgk rupa paras...aiseyyyyyy...kijam kn dunia ni?...bkn takat kaler kulit je...lebar bdn pon dh mmg nmpk sgt xpadan....TETAPI....pernah ke korang pkir...KENAPA korang bersama dgn pasangan korang skrg ni?....rs2nya...kwn korang mmg support habis gler ke korang bersama dgn other half y skrg ni?...Hmmm...pada pendapat aku...dlm sepuloh kwn2 korang tu..mesti ada sorg dua y xbkenan korang berkapel dgn partner korg skrg nih.....
heidi klum y hepi dgn hubbynya, Seal----------->

Kalau ditanya pendapat aku....aku ok je dgn sapa2 pon partner korang tu...SEBAB?...sbb korang dh bsar...dh tahu mana hitam putih kehidupan...andai satu hari korang terluka kerana pilihan korang sekarang ni...aku msh setia menyokong korang dr blkg...aku akn bgtau korang... "itulah pengalaman yg mendewasakn.."

"Padan muka...dolok maok glk ngn lelaki ya...cerik asa dimain lelaki ya...maka dh tauk org laki ya playboy dolok...saja ngnta drik!"
"Serve her right...last time she rili worship det guy...now d guy toying wit her...she oredi knew last time d guy is a playboy...but still she want him!"

Well...ini pon salah satu ayat stigmata y sering dilempar kepada sesorang y gagal dlm satu2 hubungan....aku kesian dgn korg yg ada kwn y guna ayat ni blkg korang...bg aku...itu bkn kwn sbna...cuma sorg kenalan y hanya kenal anda secara luaran shj....definisi kwn bgku msh lg tradisional.....KAWAN adalah DIA ADA ketika kau KETAWA dan DIA ADA ketika kau MENANGIS........jd utk 'kwn' korang y pnh guna ayat stigmata tu...tolonglaa sdar...korang xde hak nk menilai kehidupan org lain...pecayelaa dlm hidup ni ada ketentuan y Tuhan dh susun utk kita..God owes give us d best...


"Mun ko dgn si X ya...ng xstujulah...better ko dgn si Y ya...dhla kacak, kaka bgs...bla bla bla...."
"If u wan 2 b wit X, rili disagree..its better u choose Y...he's handsome,soft spoken...bla bla bla..."

Another discouraging advise frm sumone we called fren....hmmm...sumtimes aku wonder mcm mana kwn korg lbh tau ttg perwatakan PERIBADI seseorang y sesuai n padan dgn perwatakan korang...kwn korg xterpikir ke kemungkinan 'PERANGAI SEBENAR" xsama dgn perangai y sedia ada...kwn korg bole tau ke org yg die nk kenenkan utk korg tu bkn bapok ayam?kaki pukul?kaki sumpah?pemalas?Tidak kn?...kwn korg xkn tau...and korg pon xkn tau ttg pasangan sbna korang jugak kn?...so, msg2 ada risiko...tepuk hati, tanya akal....
A perfect couple?Wujud ke?

Kenapa aku buat entri pasal benda kt atas ni?...aku pon xtau...heheh..tba2 pop up je lm kepala aku y senget ni...hmmm...ape pun...pada pendapat peribadi aku..kalau btol pasangan pilihan rakan kita tu org yg terbukti keburukannya....jgnla menasihati rakan dgn emosi...kerana rakan kita tu mmg tengah dipengaruhi oleh emosi jugak..ape pun nasihat y kta beri time tgh emo tu mmg xkn mkn saman punya...btol x?...mesti jwpnnya akan cuba menyanggah segala rasional y kta try nasihatkn...kalau Tuhan nk bukak hatinya utk dgr nasihat kita...mmg hatinya akan terbukak jugak...xkira cepat atau lambat...hatinya akan terbukak jugak klu kita nasihat dgn berhemah kn?...bkn dgn kutukan......

Oklah..pjg nyeeeeeee story aku hr ni...aku berhenti dulu...xsabar nk bukak puasa ni (ehh..rsnya last wik pon aku posa kn?)...anyway...daaaaaaaaa...salam hormat dr Aku Wanita Biasa...

0 org suka aku:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent