Aku Wanita Biasa

Aku urang Sarawak, tapi bukan urang Kuching..

Tentang Aku

Aku urang Sarawak tapi bukan urang Kuching...berjantinakan perempuan sejak dilahirkan..suka bloya..suka ngerepak..mun ko rs bes..joinla blog aku...sbb Aku Wanita Biasa yg suka berblog juak.

About Me

I'm a Sarawakian but does not originate from Kuching...a female since i was born..a talkative and loves to babble a lot..if u think u r det great..do join my blog..because i'm juz an Ordinary Woman, who also likes to blog.

Misi Mencari Ketam Yang Tidak Menjadi!

Warning:Post ini hanyalah catatan peribadi dan pendapat penulis...dan mungkin mengandungi bahasa sarawak yang tidak difahami oleh anda...read at your own risk!sebarang rs tidak puas hati tidak akan dilayan..

Halu...halu my dear reader....apa cer ktk org?sikalang ini suda tengah mulan...itu luit talak ada maaa....tapi hari ahad yg lalu..saya suda pegi sama itu tempat...melawat sahaje...cuci mate...lehat2 sajee....
So...seperti dlm intro..hujung mggu td ,aku telah berjaya membuat plan yg tdk di plan utk jln2 luar kawasan kuching....since hari sabtu me n familia 'belalak' (masih nk) mkn ketam....so,we decided to post ourself to Sematan..in search for that crustasia species....
Kite org 'mupok' berangkat as early as 6.30am..fuhhh..rs bgn pg nk trn keje pulak...but we'd made a rite decision bila trn awal since it was rili a hooooooottttt day...rs nk mukak baju arum bulak!( fils wanna take off the clothes!).....so below are few snaps det i took to share with u guys who havent been to sematan...

ke kiri pegi bau,serikin...kanan pegi lundu,sematan

singgah dipasar lundu,in search for mr crab....tp hampa...

mengisi perut....highly recommended gerai no 12 punya laksa sarawak...halal n sodap

jeti sematan....time ni br 10.30..tp mak aiii...panas gler!

ohhh look...it's my lil gurl with grandma n her aunties..

.
singgah ke pantai yg free of charge...tp,kotor gler....

But then, kita org pegi ke Palm Beach Resort...xjauh dr pantai free ni...haaa...kt sia ng best!ng kach viewnya....mun xcayak...cek dis out:
the signboard to Palm Beach Resort

. kalau saja2 nk masuk n dtg lepak tp xstay i...tgk price charge ni

aaaahhhh...a vibrant red color welcomin me n familia..

ok...itu adik ku ..tgh posing jd promoter resort ni...quite nice kn?

and here are the resort...yg mengadap laut ni kompem lbh mahal

and they have swimming pools too...

banana boat utk mereka yg sukakan air...yg ni aku xminat sbb xreti berenang

basikal2 utk disewakan kpd yg nk berbasikal kt pantai....xkuasa aku...

also...have ocean kayak...but..sori,not for me

and dun forget to watch out for the coconut...ada tebik palak kelak...

ooooohhhh..tHeres my coconut.....doesnt look det dangerous rite?

And theres a lot of pics i rili wanna share tp since aku dh penat nk uploadkn gmbr...kira okla tu kn?....secara kesimpulan...my unplanned plan mencari ketam tdk kesampaian sbb timing xcun...but i had lots of fun though a bit tired..ohhh..lupa nk tunjok sumting...pnh tgk bunga tebu x?well,kalau xpnh tgk...meh aku tunjok..ni aku dpt dr pasar lundu..
ini bkn anak jagong ok?!..ni bunga tebu yg sedap dimkn kalau dibakar....manis tebu...

hmmm...oklh...tgn aku dh jenuh ni menaip sambil menyusukan anak(calon ibu mithali)...so, aku hrp, sapa2 yg teringin nk ke lundu n sematan..sila2 lh merajinkn diri 'raon' kt ctu....tp,jgn lupe bwk lotion sun block sbb cuaca panas yg teramat...maklumlaaa..kwsn hujung sarawak dan mengadap laut china selatan..haruslaaa panas!(blh jd dayang senandong kawu kelak...)...

till then...bubye...
batu belah batu bertangkup, versi sarawak...

0 org suka aku:

Post a Comment



 

different paths

college campus lawn

wires in front of sky

aerial perspective

clouds

clouds over the highway

The Poultney Inn

apartment for rent